preloader
Različite vrste mlijeka

Različite vrste mlijeka

Kravlje, kozje, zobeno…

Vjerojatno ste primijetili da police s mliječnim proizvodima postaju sve tješnje. Mliječna obitelj neprestano dobiva nove članove životinjskog, ali i biljnog podrijetla. To će se uskoro promijeniti zbog europske regulative prema kojoj proizvodi biljnog podrijetla postaju napici, pa ćemo tako čitati o napitku od badema ili zobenom napitku. Mlijeko ili napitak, volimo ih oboje i zato donosimo kratak pregled vrsta:

Kravlje mlijeko

Sjajan izvor bjelančevina, kalcija i vitamina D i okus koji mnoge katapultira u djetinjstvo. Iako je kravlje mlijeko jedan od najuravnoteženijih izvora bjelančevina, masnoća i ugljikohidrata, neki ga ljudi ne mogu konzumirati zbog intolerancije na laktozu. Osim njih, tu su i oni koji ga izbjegavaju zbog kalorija i masnoća, pa ga često zamjenjuju drugim vrstama.

Kozje mlijeko

Ljekovita svojstva kojima obiluje čine ga jednom od najzdravijih namirnica. Pomaže u jačanju imuniteta i suzbijanju alergija, a zbog lake probavljivosti i niskog stupnja alergena mogu ga konzumirati i bebe, ali i ljudi koji imaju intoleranciju na laktozu.

Sojino mlijeko

Proizvodi se namakanjem samljevenog sojinog zrna u vodi i po izgledu je gotovo identično kravljem mlijeku. Ključna je razlika u specifičnom okusu, ali i nutritivnim vrijednostima. Sojino mlijeko ima znatno manje količine kalcija od kravljega, pa nije idealno za one koji boluju od osteoporoze. S druge strane, u njemu nema kolesterola pa je idealno za sve koji pate od povišenog kolesterola ili visokog krvnog tlaka. Osim toga, sadrži i fitonutrijente poznate kao izoflavoni koji su povezani s nizom pozitivnih učinaka na zdravlje.

Bademovo mlijeko

 Predstavlja sjajnu zamjenu za kravlje, pogotovo za ljude kojima kozje i sojino mlijeko ne odgovara zbog intenzivnog okusa. Sadrži manje bjelančevina, ali je bogatije vitaminima i mineralima. Bademovo mlijeko bogato nutritivnim sastojcima možete napraviti i kod kuće. Bademe namačite 6 do 8 sati ili preko noći, zatim ih ocijedite i miješajte s vodom u blenderu dok ne nastane kompaktna smjesa. Procijedite kroz gazu, držite u hladnjaku i konzumirajte u roku od dva do tri dana kako biste maksimalno iskoristili nutritivna svojstva.

Zobeno mlijeko

Zob obiluje bjelančevinama, mineralima (posebice kalcijem), ali i ugljikohidratima koji su sjajan izvor energije. I zobeno mlijeko može se pripremiti kod kuće, a postupak je sličan kao kod bademovog. Zobene pahuljice namoče se preko noći, ocijede i u blenderu miješaju s nekoliko šalica vode. Po potrebi se može dodati med ili neki drugi zaslađivač. Mlijeko konzumirajte kroz nekoliko dana, a čuvajte ga u staklenci u hladnjaku.

 

I, koja vrsta mlijeka/napitka je vaš favorit?